LAWATAN KERJA LEMBAGA BIASISWA NEGERI KEDAH DARUL AMAN
 
 
Hakcipta Terpelihara Oleh Pusat Zakat Melaka - 2008ã
 
 
 
 
13 Februari 2009

Pusat Zakat Melaka ( PZM ) telah menerima kunjungan hormat lawatan sambil belajar pada 13 Februari 2009 dari Lembaga Biasiswa Negeri Kedah Darul Aman yang seramai 10 orang. Delegasi tersebut diketuai oleh En. A. Rahman bin Hj Zainol, Timbalan Setiausaha Kerajaan (Sumber Manusia) bersama Penolong Setiausaha Kerajaan Negeri; Hj. Iqbal bin Ahmad (Pembangunan Organisasi). Turut hadir sama ialah Timbalan Pengerusi dan Pengurus Besar PZM.

Skop perbincangan lawatan kerja tersebut berkisar kepada pengurusan PZM yang berteraskan kepada sistem MS ISO 9001 : 2000 dan MS ISO 1900 : 2005 serta bagaimana perlaksanaannya di PZM. Seterusnya, hasil dari perbincangan tersebut akan dibawa abalik ke Negeri Kedah untuk diimplentasikan di bahagian Lembaga Biasiswa Negeri Kedah.

Di samping itu juga, rombongan tersebut dibawa menyertai pertandingan bowling persahabatan pada sebelah petangnya. Manakala pada sebelah malamnya pula diraikan dengan jamuan  ikan bakar di Medan Selera , Umbai bersama pengurusan dan anggota PZM.

Apa diharapkan dengan adanya lawatan kerja tersebut akan merapatkan lagi ukhuwah Islamiyah di antara negeri- negeri dan akan mewujudkan sifat bekerja sama yang mantap dalam memartabatkan agama Islam di kaca mata masyarakat Malaysia.



Disediakan oleh,


Tuan Hj. Ismail bin Hj. Hasim
Pengurus Besar,
Pusat Zakat Melaka